Soel - Foto & Pyssel

Alla inlägg under oktober 2010

Av Soel - 30 oktober 2010 14:27

Chokladpraliner!!!!!!




   Ni kanske har sett några av dem tidigare men nu har jag lagt upp alla, totalt sex stycken .

Mönstret hittade jag på crochetamigurumi.blogg.se/category/monster-3.html


                                                                                                             

Av Soel - 30 oktober 2010 13:49

Smycken:



   Ett armband jag gjort av en Smyckessats,  i rosa toner.


   Ett enkelt långt halsband.


   Satt och pärlade lite, det fick bli ett halsband.


  Lite suddig bild, men ett enkelt halsband med ett glas hjärta.       


 

  Knytarmband    Sött halsband.                        Suddig  


   Örhängen: Längst upp ett par änglar, under ett par lila kuber.


   Halsband av matrialsats.


   Jag gjorde ett armband genom att trä på en silverkedja på ett gummiband och sedan ett hjärta.


   Ringhalsband


   Med en annan berlock.



                                                                                           

Av Soel - 24 oktober 2010 15:44

Har inte lagt upp nåt på jättelänge nu, så nu kommer det en mat-bomb :P


Gjorde tacopaj i fredags och margareta kakor igår.

   Innan ugnen...


     ...25 minuter senare


Och kakorna:

   Mördegs kakor med socker, smör o mandel klet grejs i mitten och rödavinbär på :D


Spydde tre gånger i natt ifall ni vill veta, så jag har haft tråkigt idag så jag gjorde ett KAKTUSARRANGEMANG. Motljus, ja vet, men vad tycks?

 


  

Av Soel - 8 oktober 2010 19:34

Har inte lagt upp nåt på jättelänge nu, men nu så :P

Jag och Ellea va för några dar sen och då kom vi på att man kunde göra små pärlplattor och sen sätta i örhängeskrokar och använda som örhängen, eller sätta i en "smyckesring", och i den ett band. Så har man ett personligt halsband på en kvart som typ är helt gratis. För vanliga pärlplatte-pärlor har man ju kvar sen man va liten :P


BILD:

 2 svart-vita penslar

1 kors (ljusgult och rosa)

2 korv med bröd (beige och brun)

2 färgburkar (en gul och en lila)

1 äpple (mitten)

2 vita runda ringar

1 svart-vitt hus

1 grå fyrkant


Dom de finns 2 av är örhängen och de som det bara finns en av är till halsband. Vi orkade inte sätta i krokar och band i alla...


Vilken/vilka va finast?? Kommentera!!  

  


Av Soel - 1 oktober 2010 15:45

  

De här pralinerna virkade jag till mamma.

Mönstret hittade jag på nätet.

Jag ska göra två till, dom lägger jag upp senare                                                                                                                           

Presentation


Vi är två 13-åriga tjejer som bloggar om pyssel och bloggen har även blivit kind of a fotoblogg. Vi uppdaterar så ofta vi hinner, eftersom det är roligare att läsa då!!

Kategorier

Omröstning

Vad är bäst med sommarlov?
 Bada
 Sola
 Åka utomlands
 Regniga "sitta-inne-och-kolla-på-film-dagar"
 Sovmorgon
 Slappa
 Cykla
 Äta glass
 Spela minigolf
 Campa

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards