Soel - Foto & Pyssel

Alla inlägg under juli 2011

Av Soel - 29 juli 2011 14:03

Det var fin kvällssol igår så jag passade på att ta lite bilder :)

       En lååång väg att gå... 



   Luftballong :)   Och så hittade jag en groda i dammen som också ville bli förevigad :)



Kram   

Av Soel - 28 juli 2011 11:31

Har gjort ett halsband, två mobilsmycken och ett par örhängen

   Långt halsband med lintråd och stora pärlor :)



   Gjort efter sats och beskrivning från panduro.



   Örhängen av säkerhetsnålar. 



   Mobilsmycke nr. 2:)



Kram   

Av Soel - 27 juli 2011 11:19

Jag har tagit några "plaskbilder" :P och mina snälla kompisar kastade sten i vattnet så jag kunde fota :)   Plask   Plums   Smash   Plopp   Pluuums   Plask



En bild på såpbubblor också som vi blåste :)  


Sommarkramar   

Av Soel - 20 juli 2011 20:56

Vi plockade av krusbären igår och det blev krusbärsmarmelad!!

Supergott!!!

   Jag och min lillasyster gjorde muffins av vinbären vi plockade igår:)

Det här är resultatet.

  Här kommer receptet på muffinsen:


Ingredienser:


100g Margarin

3/4dl Mjölk

1½dl Strösocker 

2 Ägg

1tsk Bakpulver

1½msk Potatismjöl

1tsk Vaniljsocker

2½dl Vetemjöl

Skalet ifrån en Citron

3-5dl Röda/Svartavinbär


Så här gör du: 

Sätt ugnen på 200grader. Ställ ut tolv veckade pappersformar i en muffinsplåt eller smörj muffins plåten. Smält matfettet och låt svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Rör ihop alla torra ingredienser i en annan bunke. Rör sedan ihop de torra ingredienserna med socker och ägg blandningen. Tillsätt skalet från en citron och blanda tillsist i vinbären. Fyll muffins formarna till 3/4 av muffinsformen och grädda i mitten av ugnen i 10-20 minuter.

 

Av Soel - 19 juli 2011 10:57

  Jag, mamma, och min lillasyster bakade igår och det blev: Till vänster brytbröd i två olika former. Filmjölksbröd i mitten och havrekakor med citron som mamma och min lillasyster bakade.

     


Recept till havrekakor med citronsmak:

Ca.120 st.




Ingredienser:                          

500g. Smör

550g. Socker (6,6dl)

4 Äggulor

220g. Havregryn (5dl)                             

200g. Russin

600g Vetemjöl (10dl)

4tsk Bikarbonat

Skalet av en citron


Så här gör du:

Rör smör och socker pösigt. Tillsätt äggulorna, en i taget. Blanda i övriga ingredienser och rör till en ganska fast smet. Klicka ut (platta ut) kakorna på en smord plåt. Grädda i 225 grader i 8-10 minuter. Ringla eventuellt lite smällt blockchoklad över kakorna. 

 

Av Soel - 17 juli 2011 10:32

Jag och mamma bakade kanelbullar igår, och så här blev dom:

     

Och det här är inlägg nummer 100!! *fyverkerier*

Tack alla ni som läser, följer och kommenterar :)

Kramar från   

Av Soel - 16 juli 2011 11:44

Nu har jag fixat en ny "logga". Så första loggan

   blev...


  och har nu blivit den nya :)

     Så vilken tycker ni är bäst?? :) Jag tycker någon av de två sista. 


Kramisar      

Av Soel - 16 juli 2011 11:11

Hej allihopa! :)

Har för tillfälligt inga bra idéer på något roligt pyssel. Dessutom ska jag till stugan med kompisarna nästa vecka = någonstans i Sverige utan dator och internet = inga blogginlägg :(

 1           2                                      3          4    

(klicka på bilderna för större bild :))

Men några extremt vackra krummelurer har jag iallafall gjort.

En regel: Sudda inget :P

Sen e det bara att rita lite random streck och så får man se vad det liknar :) Kommentera gärna vad ni tycker det ser ut som :)

Kramar   

Presentation


Vi är två 13-åriga tjejer som bloggar om pyssel och bloggen har även blivit kind of a fotoblogg. Vi uppdaterar så ofta vi hinner, eftersom det är roligare att läsa då!!

Kategorier

Omröstning

Vad är bäst med sommarlov?
 Bada
 Sola
 Åka utomlands
 Regniga "sitta-inne-och-kolla-på-film-dagar"
 Sovmorgon
 Slappa
 Cykla
 Äta glass
 Spela minigolf
 Campa

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards