Soel - Foto & Pyssel

Alla inlägg under augusti 2011

Av Soel - 31 augusti 2011 19:32

I augusti så har vi haft rekordmånga unika besökare så tack alla! :)

En bild på två värmeljus, typ. :D  Kram   

Av Soel - 24 augusti 2011 13:00

Jag har gjort lite smycken. Det blev ett armband, två halsband & ett mobilsmycke.


   Organzaband med (från vänster) fastknutet blomhänge och glaspärla. Längst till höger sötvattenpärlor på hattstav som jag böjde till en ögla på i andra änden.


   Det är ett långt band som man virar rut handleden flera varv.




   Wiretråd med små svarta pärlor och med några stora orangea keramik pärlor.



   Ett hänge, också det på hattstav som jag böjt till en ögla på. Pärlan är av keramik.


   Mobilsmycke på hattstavar.


   Ett långt halsband av wiretråd med större pärlor på jämna avstånd. Med tre blommor där jag fäst tråden med klämpärlor på båda sidorna.



   Halsbanden med en virkad prinsesstårta som jag virkat i bakgrunden. :)





Kram   

Av Soel - 23 augusti 2011 18:27

   Nu har skolan startat igen och det är kul! Varje år får vi en loggbok och jag har haft en likadan i tre år vilket gör att jag har tröttnat på framsidan. Igår hade jag inte mycket att göra, så jag gjorde en framsida och baksida till min loggbok.   Det blev kanske lite mycket rosa, rosa ,rosa!!!    Jag har använt mig av sax, lim och tapeter. Jag fick alla tapeter från en färgbutik och dom hade massa tapetprover som jag fick helt gratis!!!  Kramiiiisaaaar  

Av Soel - 23 augusti 2011 10:00

Har tagigt en bild. PUNKT. :)

 



Kramar   

Av Soel - 22 augusti 2011 21:11

Jag min lillasyster, Ellea och hennes lillasyster bakade pizza och så gjorde jag och Ellen fem olika sorters kakor.

   Chokladmuffins från sju sortes kakor (det bästa och godaste receptet på chokladmuffins, tycker jag :))


   Lingonkakan/vårkakan. Recept i tidigare inlägg HÄR.



   Toppingen på chokladrutorna.



   Chokladrutorna, fast gräddade.


   Alltihopa :). Vi gjorde, förutom det som hade en egen bild, maränger och sirapskakor.




Kramar   

Av Soel - 19 augusti 2011 17:42























Jag hade inget att göra så jag gjorde tre bilder i paint vet inte riktigt vad men något blev det;)    Kanske typ träd och en måne!!?!   Hjärta <3  Ja, typ svampar

 

Av Soel - 17 augusti 2011 17:23

  Jag ville sy något idag men jag visste inte riktigt vad, så jag kollade vad vi hade för tyger. Jag hittade ett gammalt byxben till ett par jeans, jag började sy något och det blev en korg. Det går att använda den till många saker men jag kommer nog ha den i skåpet i skolan med pennor och annat i. Man skulle kunna använda den som en ytterkruk, eller varför inte sy på en axelrem/handtag och använda den som en liten mini väska.   Det blev lite spets och annat som dekoration:)

 

Av Soel - 16 augusti 2011 19:20

           Jag bakade cupcakes idag och ville prova ett nytt recept och det blev banan & chokladcupcakes!




















Till toppingen använde jag chokladglasyr, och skar ut banan i form av hjärtan 





 Jag använde citronmeliss som extra dekor;)    

          





































Presentation


Vi är två 13-åriga tjejer som bloggar om pyssel och bloggen har även blivit kind of a fotoblogg. Vi uppdaterar så ofta vi hinner, eftersom det är roligare att läsa då!!

Kategorier

Omröstning

Vad är bäst med sommarlov?
 Bada
 Sola
 Åka utomlands
 Regniga "sitta-inne-och-kolla-på-film-dagar"
 Sovmorgon
 Slappa
 Cykla
 Äta glass
 Spela minigolf
 Campa

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards