Soel - Foto & Pyssel

Alla inlägg under september 2011

Ask

Av Soel - 29 september 2011 18:42

  Den här asken gjorde jag i skolan på bilden. Jag visste inte hur jag skulle dekorera den så jag tog bara lite olika papper och klippte och klistrade, detta blev resultatet: 

 

Av Soel - 25 september 2011 18:58

       Jag såg sånna här ursöta monster här och vart typ tvungen att göra ett...

  Jag gjorde en egen liten variant, en glad liten fjant:) En blå liten sak, med hockeyklubbor där bak.

 

Av Soel - 24 september 2011 20:52

   Alla dom här bokmärkena är enkla att göra, det går hyfsat fort, och det är kul! Det här hjärtgemet gjorde jag i gröna tapeter, men det går ju förstås använda vanliga färgade papper.   Jag gjorde en penna också. Min fick bli som en vanlig blyertspenna man brukar ha i skolan.

   Det blev en hjärtemus i blått. Blev nog mest nöjd med den:)  Svansen såg så tråkig ut när den var helt platt så jag gjorde en liten fjonk i slutet:) Alla bokmärkena finns det mallar till här

   








Av Soel - 10 september 2011 16:30

Har tagit lite bilder från bilrutan, roligt att fota i fart, särskilt när det är mörkt ute. 

     Highway


         Pixlar  


Så pröva det nästa gång ni åker bil långt och har långtråkigt, glöm inte kameran :). Kommentera gärna, jag svarar på alla :)



Kramisar   

Av Soel - 9 september 2011 16:55

Gillade inte riktigt den gamla loggan så jag gjorde en ny :) Ganska enkel lösning :P

   Bilden föreställer Seine från Eiffeltornet, där jag var i somras. Dessutom gör jag och två kompisar en reseblogg för en påhittad resa. Vilket är en del i ett skolprojekt. Där har vi skrivit om de olika sevärdheterna i Paris. Kolla bloggen HÄR.



Kramar   

Av Soel - 8 september 2011 16:29

Har varit i sommarstugan i helgen med familjen och då hittade jag två perfekt formade flugsvampar = springa-in-och-hämta-kameran-tajm!!

   En redigerad i svart-vitt.


 


På vägen hem (längs med stigen man måste gå igenom skogen) hittade jag en till flugsvamp som var jättestor!!



   Den var ungefär 25 cm hög! :)




Kramar   

Av Soel - 6 september 2011 20:00

Vem gillar inte marängswiss?

Lite svårt att ta kort på, men ändå.

     Det ser ju kanske inte så gott ut, men det är de ju :) 



RECEPT

Marängswiss med jordgubbar 


Hur mycket? En stor skål :)


1/2 liter - 1 liter      Vaniljglass

1 1/2 liter                Jordgubbar

5 dl                         Vispgrädde

En påse (120g)         Maränger


Varva ner allt i en stor skål. Ät upp allt innan det smälter!! :)



Kramisar    

Av Soel - 5 september 2011 18:42

   Jag och Sofia satt och gjorde en pyssel skylt av rörpärlor. Tanken är att den ska sitta i vår kyrka ovanför ingången till pysselrummet.  

Adjöken  

Presentation


Vi är två 13-åriga tjejer som bloggar om pyssel och bloggen har även blivit kind of a fotoblogg. Vi uppdaterar så ofta vi hinner, eftersom det är roligare att läsa då!!

Kategorier

Omröstning

Vad är bäst med sommarlov?
 Bada
 Sola
 Åka utomlands
 Regniga "sitta-inne-och-kolla-på-film-dagar"
 Sovmorgon
 Slappa
 Cykla
 Äta glass
 Spela minigolf
 Campa

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards