Soel - Foto & Pyssel

Alla inlägg under januari 2011

Av Soel - 13 januari 2011 16:48

Och så det sista inlägget för idag (fyra stycken!!)...

Muffinsen som vi bakade igår. Chokladmuffins ur "Sju sortes kakor" med blockchokladsbitar i. Mums.

   Nääärbild...


   Det ser så somrigt ut. Längtar!!

  

Av Soel - 13 januari 2011 16:40

Har gjort skålar av vatten, trälim och virkade dukar. 

Instruktionerna fick jag ifrån hemmakanalen :P.

    

     

Av Soel - 13 januari 2011 16:36

Jag och en kompis va i höstas och tog några naturbilder: 


  Typ nypon.

       Smultron :)   Barrrrrk.

  

Sena höstkramar...  

Av Soel - 13 januari 2011 16:22

Tog nåra bilder på fyverkerierna men det är ju jättesvårt att ta snygga bilder!!

Här är tre av dom iaf...

   Grön. Suddig :(  Lite bättre, men för ljus bakgrund.

   Och nån konstig...

Och så typ  tusen till misslyckade som finns i mitt bildbibliotek. :P

   

Av Soel - 12 januari 2011 21:31

Har gjort en pappersburk men orkade inte ta en snyggi-snygg bild så tog med webcam ist... Har gjort asgoda chokladmuffins idag med Ellea och ett par skålar tidigare. Kanske lägger ut bilder på dom imorron... 

   Burken. Väärldens vackraste bild :P


  

Av Soel - 7 januari 2011 12:09

Smått & Gott


Jag har inte lagt upp något på jätte länge nu, men här kommer ett litet inlägg av det jag gjorde till min lillasyster i Julklapp  


           En liten korg  

Korgen består av en innerkorg och en ytterkorg. Den inre, som är längre, viks ned över ytterkorgen.

   En dammsugare jag gjorde utan mönster, men ide´n fick jag från http://www.coatscrafts.se/NR/rdonlyres/05DBE0D3-E240-41BB-AD5F-118CDCD7E03F/78570/kakbok.pdf det finns även mönster där.   En liten jordgubbe som mer liknar en rädisa.  En klubba som är väldigt enkel att göra, det är bara en liten tandpetare och en liten bit virkat runt runt.

   Alla sakerna i korgen!



                                                                                          

Presentation


Vi är två 13-åriga tjejer som bloggar om pyssel och bloggen har även blivit kind of a fotoblogg. Vi uppdaterar så ofta vi hinner, eftersom det är roligare att läsa då!!

Kategorier

Omröstning

Vad är bäst med sommarlov?
 Bada
 Sola
 Åka utomlands
 Regniga "sitta-inne-och-kolla-på-film-dagar"
 Sovmorgon
 Slappa
 Cykla
 Äta glass
 Spela minigolf
 Campa

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards