Soel - Foto & Pyssel

Alla inlägg under september 2010

Av Soel - 29 september 2010 18:16

Hejj!! <3

Jag har sytt en klänning i helgen, men har inte hunnit skriva förren nu ;P 

Den är av tubmodell med resår uppe, utan axelband, skärp i midjan/höfterna och insydd nertill.


BILDER :D

  Mönstret, det känns lite afrikanskt. Det är trikåtyg men det är inte så jätte töjbart. 


Klänningen :D. Utan blixt.


Och med blixt:

  


Vad tycks? 

Jag är i alla fall nöjd :D ^^


Man ser inte så mycket av bilderna :(

Men ändå :P

Hejdå    

Av Soel - 25 september 2010 22:18

I eftermiddags så blev förklädet klart :D. Hinner inte skriva så mycket nu så jag ska försöka att skriva ett kort inlägg :P.


 

 Förklädet.

Kunde inte bestämma mig för vilken färg på fickan, så jag skippade den :P 

Nederkanten och sidokanterna är invikta dubbelt och "svängarna" och överkanten har en gul infodring (ca. 3 cm). Banden är sydda på avigsidan och vrängda. 


   

 Mamma agerade som modell.

Kram       

Av Soel - 25 september 2010 11:24

Igår så bakade jag pizza. Jag gjorde både "vanlig" pizza och pizzabröd pinnar med ostfyllning. Det vart jättegott.


   Brödpinnarna.


   Pizzan :D



RECEPT:

Ugn: 250 grader i mitten av ugnen 12-15 min

Två portionspizzor.

Deg:

1 dl fingervarmt vatten

1/2 msk olja

2 krm salt

2-2 1/2 dl mjöl

1/4 jäst


"Pålägg":

 1 dl krossade tomater

       Oregano

       Skinka

+ valfritt "pålägg" (ananas, champinjoner o.s.v.)


HOW TO:

Deg:

Häll i det fingervarma vattnet i en bunke. Häll i oljan och saltet. Blanda

 Smula i jästen. Blanda ordentligt så att jästen löser upp sig. Blanda sedan i mjölet, lite i taget.

 Arbeta färdigt degen på ett väl mjölat bakbord. Låt degen jäsa i 10-15 min.


Tomatsås:

 Blanda de krossade tomaterna med oregano.


Lägg på skinka, valfritt pålägg och sist ost.

  

Av Soel - 23 september 2010 17:59

Jag har gjort tre smycken :). Ett armband och två halsband:


   Ett armband. Det är gjort av vaxad lintråd (Panduro) och vanliga plastpärlor. Låset är ett "skruvlås".


   Ett halsband av ett rött organzaband. Hänget har jag köpt med ett halsband från någon loppis och tagit av för att använda till smycken.

    Halsbandet i smyckespåse.


   Ett glas/bergkristall halsband på wiretråd. Låset är ett karbinhake-lås. Halsbandet har jag gett till min farmor. Som blav GLAD.


   Och på svart underlägg.

                                                                     KRAM          


Av Soel - 22 september 2010 18:07


Frog Frog 

   Rolig Röd Groda (:



                                                                                         

Av Soel - 22 september 2010 17:59

Jag har gjort sex stycken kuddar. De har 4-5 olika tygstycken på framsidan och ett stort tygstycke på baksidan, som en sorts lapptäcke-kuddar. Jag har gett bort två av kuddarna och de har jag inte kort på :(,  men här är i alla fall fyra av kuddarna.

OCH EN STOR FET GRUPPBILD!! :D

  En grön. Ca. 40x40 cm

Den här var den första jag gjorde.


   En gulbrun. Ca. 42x42 cm.

 Den andra kudden. 


   En blå. Ca. 45x45 cm.

Den tredje kudden. Det enfärgade ljusare blåa tyget är ett trikåtyg. För att få det att inte stretcha ut sig så har jag strukit på vaselin på baksidan.


     En beige. 44x44 cm.

Den är var den 5:e jag gjorde.


   ALLA KUDDARNA :D



Den fjärde och sjätte har jag gett bort. Den ena är rödgul och den andra grönbeige



                                                             KRAM              


P.S

Jag lägger in bilder som steg för steg visning senare. :)  

Av Soel - 20 september 2010 21:07

Jag började sy ett förkläde i fredags i ett blommigt tyg. Jag har ritat av ett förkläde som jag redan hade på mönsterpapper med 1,2 och 3 centimeters sömsmån (beroende på vilken kant det är) och klippt ut. Jag hade tänkt att ha en ficka på framsidan, men vilken färg ska jag ha?? (Kommentera)  

Tyget är vitt som bakgrund och har gröna blad med gröna och gula zucchini.

 Lägger upp bilder på det när jag är färdig! :)


  

Av Soel - 20 september 2010 19:37


                                                        Lapptäcke


  

Sydde detta till min lillasysters dockor   



                                                                                    
  

Presentation


Vi är två 13-åriga tjejer som bloggar om pyssel och bloggen har även blivit kind of a fotoblogg. Vi uppdaterar så ofta vi hinner, eftersom det är roligare att läsa då!!

Kategorier

Omröstning

Vad är bäst med sommarlov?
 Bada
 Sola
 Åka utomlands
 Regniga "sitta-inne-och-kolla-på-film-dagar"
 Sovmorgon
 Slappa
 Cykla
 Äta glass
 Spela minigolf
 Campa

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards