Soel - Foto & Pyssel

Alla inlägg under november 2011

Av Soel - 28 november 2011 17:54

























  

Jag dekorerade några tändsticksaksar igår med lite jultema. Jag började dekorera en, men det var så kul så jag hämtade nästan alla tändsticksaskar vi hade hemma och dekorerade dem. Jag lägger inte upp bild på alla askarna men det här var i varjefall fyra av dem.

Det är jätte enkelt och kul att dekorera tändsticksakar. Det går fort också! Man kan använda allt möjligt att dekorera med, knappar, tidningspapper, tyg, stickers, bomärken och mycket mer. En perfekt mini julklapp:)


 


Av Soel - 27 november 2011 16:46

Jag har gjort några inbjudningskort till några kompisar i klassen till min fest! Här är några av dem:

 

Väldigt simpla kort. De är 15x15 cm.

Så här gjorde jag:

Först tog jag ett 30x30 cm stort papper som jag delade på mitten. Varje bit vek jag på mitten och limmade ihop, alltså två 15x15 av ett 30x30 cm stort papper. Sedan klistrade jag på vitt papper för att skriva på, klistermärken och sen använde jag till en del kort brun wellpap för att skriva välkommen!


Kram /Sofia   

Av Soel - 14 november 2011 21:29

I helgen var vi i stockholm och vi gick på museet Aqvaria. Jag tog lite bilder men det var inte så lätt, men här är i varje fall lite bilder:)


      

 

Det fanns några konstiga fiskar som såg ut som typ maskar och dem åkte upp och ner ur sanden heeela tiden.

  Sjöstjärna:)

 

Av Soel - 12 november 2011 19:15

Nu har jag äntligen köpt/fått en systemkamera! Det blev en Canon500D, en äldre modell av Canon 550D, men 2500 kronor billigare och det är inte jättestora skillnader... Så nu har jag vart ute och fotat lite! En bild:

 


Kram   

Av Soel - 2 november 2011 18:51

      


Vi var i småland för några dagar sedan och då plockade jag mossa och gjorde en krans till min farmor.

Jag dekorerade med lite grönt och några smällbär.


 Jag fick med lite lava också:)

 

 
Av Soel - 1 november 2011 09:24

Jag var hos farmor och farfar på västkusten för några helger sen och det  fick bli marängsviss på lördagen. Lite rörig bild runt om, men ändå! 

  Helt enkelt vaniljglass, maränger, chokladfingrar och grädde! UTAN chokladsås för det är inte gott...


Kramar    

Presentation


Vi är två 13-åriga tjejer som bloggar om pyssel och bloggen har även blivit kind of a fotoblogg. Vi uppdaterar så ofta vi hinner, eftersom det är roligare att läsa då!!

Kategorier

Omröstning

Vad är bäst med sommarlov?
 Bada
 Sola
 Åka utomlands
 Regniga "sitta-inne-och-kolla-på-film-dagar"
 Sovmorgon
 Slappa
 Cykla
 Äta glass
 Spela minigolf
 Campa

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards